Vraag 11

11. U bent werkgever en dient hierover te communiceren met uw werknemers. Stel een communicatie (plan) op voor uw werknemers.

Matthias zegt:

Wat moet er juist in een communicatieplan staan? is dit enkel de strategische aanpak, of (ook) de praktische uitvoering, timing,…

Strategisch gezien zou ik de werknemers proberen overtuigen dat het management geen keuze had. Als ge bijvoorbeeld een pamflet uitdeeld met daarop enkele cijfers over de diefstal, dan zullen die mensen waarschijnlijk de noodzaak van camera's wel inzien. ook moet er in da pamflet staan dat zonder die camera's de diefstal waarschijnlijk doorgaat, het bedrijf falliet gaat, en iedereen zijn job verliest.

Door alle werknemers daarvan te overtuigen hebben de délégé's geen keuze meer.

Afhankelijk van wat er wordt beslist van strategie van die lonen zou ik het volgende doen:
1. we gaan lonen niet uitbetalen: drukken op het feit dat het bedrijf er niet goed voorstaat, en dat zulke geldsom de dood van het bedrijf kan betekenen, en dat dan niemand nog iets krijgt.
2. de lonen worden toch uitbetaalt: zie het als een deal om die camera-affaire af te kopen.

Van communicatiemiddel zijn pamfletten het gemakkelijkst, maar misschien is een persconferentie wel meer geschikt omdat we dan de media kunnen uitnodigen. Dan is percies bij nader inzien een persconferentie het snelst en efficientst.

Uiteraard wordt die persconferentie aangekondigd met flyers, enkele affices en een hoop telefoontjes en mailtjes naar de verschillende media.

Ik zie eigelijk ook nie veel andere mogelijkheden om met iedere werknemer te kunnen communiceren.

Wa denken jullie dervan?
Als ge t goe vind mag er altijd iemand da in een aanvaarbaar, zakelijk tekstje gieten.

grtz,
M

ik zeg.
pamfletten is een beetje uit den ouwen tijd vin ik, maar de idee is wel goed, alleen ik zou iedereen bijeen roepe een een soort van conferentie/vergadering houden waarop de directie heel het gebeure uitlegd en waarop de werknemers dan degelijke voorstellen ofzo kunnen doen. in elk geval ze moetten er bij betrokken worden.

voor de volledigheid:

bron: mijn mening.

michiel

Koen zegt:

Ik zou een mail laten circuleren met de uitleg waarom dat er camera's hangen want niet iedereen zal weten da er gestolen word. En de mail kan ook uitgehangen worden op een infobord bij de ingang zodat iedereen het heeft gelezen. Als dat niet genoeg is kan men met de vakbonden samen zitten en overleggen over het aantal en de plaats van de camera's en de vakbonden moeten het dan doorgeven aan hun achterban.

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License